Sabtu, 16 Mac 2013

should future without marriage ??

perkahwinan ? sapa yang tak nak kahwin betul x?
for me ? takut untuk bercerita hal perkahwinan , ia sulit , ia rahsia, ia perih , ia tidak mudah , bagi siapa yang telah melangsungkan perkahwinan mereka adalah antara pasangan yang berjaya merempuh sgala dugaan sgala jatuh dan bangun nya sebuah hubugan , 
for me marriage is too complicated siapa kata saya tidak mempunyai cinta ?
siapa kata saya tidak mempunyai rasa sayang pada kaum lelaki, ya dia MY DEAR KEDING he is man that I most love than others pernah berusaha melupakan nya .
penah berusaha mengakhiri hubungan ini kerana halangan dari keluarga, 
sungguh hati ini perih,hibe,sakit, sesak nafas bila memikirkan nya, dimana hati kita berada pada paras 
" aku ingin mengakhiri hidup ini tanpa cinta lagi"
dimana saat kita masing menyanyangi hati masing-masing, dimana kita masih saling memerlukan dalam keadaan terpaksa, terpakda dikotakan kata PUTUS nya sebuah hubungan dimana luluh segnap naluri, luruh nya semangat, perih nya untuk mengukir senyuman , hari-hari berteman kan air mata , sungguh hati ini tidak sanggup untuk mengakhiri suatu hubungan yang masih memerlukan baja cinta.
sehingga wujubnya satu permintaa 
"sayang boleh beri saya waktu lima bulan untuk saya memberi yang terbaik, dan saya akan pergi sendiri"
YA TUHAN 
ujian apakah ini, sebak nya rasa ini, jantung ku mula rasa gugur 
"APAKAH INI WAKSIAT CINTA"
hati bagai ditusuk duri, perih nya hati ini , perlukah aku mendengar kata-kata ini meminta agar cinta ini diberi waktu untuk hidup sebelum diluputkan ?
sayu , ya hati ini sayu
 hati merintih meminta jawapan dari TUHAN, dimana kah engkau ya Tuhan ku ? aku sayang dia mana mungkin aku akan melukakan nya , dia kasih ku , adakah kerna dia tidak MENGANALI Engkau , dan  Engkau menghukum kami ? Aku selalu menceritakan kasih MU pada , Aku selalu bawa nama nya DALAM TANGAN MU 

hati ini tidak mampu menahan rasa sebu nya di dada , 
SEHINGGA
dengan rela hati daku jalani hubungan ini apa ada nya,  sehingga kini aku takut dengan nama nya PERNIKAHAN , kerna ku tahu , jika pernikahan itu wujud mungkin bukan dia di sisi ku 
" aku hanya mampu mencintai nya , namun aku mungkin tidak mampu memilikinya, dan kini daku akan berusaha walau tipis untuk membawa nya ke dalam KASIH MU sehingga engkau memberikan kami peluang merasa kan waktu PERNIKAHAN DALAM NAMA MU .

1 ulasan: